Kolik opravdu blízkých lidí v životě máte? A kolik jich mají vaši klienti? A čím to, že někdy se těmito blízkými lidmi pro klienty stáváte vy? Mohou k vám klienti chodit na návštěvu? Můžete s nimi chodit do kina? Jak je to slučitelné s rolí profesionála? Kde a jaké jsou vlastně v profesionálním vztahu hranice? Kdo je za ně zodpovědný? A kdo určuje limity klienta? Nebojte se, dojde i na odpovědi.
Kurz je akreditován MPSV č. A2021/0250-SP/PC/VP.
Rozsah kurzu je 16 vyučovacích hodin.
HRANICE VE VZTAHU S KLIENTEM A PRÁCE S LIMITY KLIENTŮ
ANOTACE KURZU
Vzdělávací program je zaměřen na vědomou práci s profesionální rolí pomáhajícího a jeho vztahem ke klientovi sociální služby. Vzhledem k jednomu ze základních cílů každé sociální služby – nepodporovat závislost na sociální službě – je nezbytné, aby pracovníci sociální služby měli znalosti a dovednosti k prevenci této závislosti. Součástí kurzu je jednak zlepšování individuálních dovedností, důraz je ale kladen i na týmovou spolupráci, důležitost metodických postupů a pravidel v každé sociální službě. Pracujeme s otázkami „Kde je hranice ve vztahu pracovníka a klienta?“ a „Jak tuto hranici udržet, aby to nemělo negativní vliv na kvalitu sociální práce?“. Hledáme a definujeme možné způsoby práce s ohledem na specifika cílové skupiny a druhu služby. Absolventi kurzu si odnesou podněty ke zlepšení způsobů práce s klienty ve svojí organizaci. Na téma hranic ve vztahu navazuje téma limitů klienta, které reaguje na obvyklou otázku: „Jaká je optimální míra podpory?“. Budeme se zabývat tím, jakou roli má mít sociální služba ve zvyšování limitů svých klientů, jak vytvořit prostředí a podmínky, ve kterém klienti mohou se svými limity pracovat.
PRO KOHO JE KURZ URČEN
Pro pracovníky přímé péče, sociální pracovníky, metodiky, vedoucí… Je užitečné, když je na kurzu více lidí z jedné služby – udržování hranic je totiž do velké míry týmová práce.
CO VÁM KURZ PŘINESE
- Orientaci v roli profesionála.
- Znalost rizik a vlivů, které mohou způsobit neudržení profesionální role.
- Znalost základních strategií pro udržení hranic ve vztahu s klientem.
- Orientaci v optimálních způsobech řešení hraničních a problematických situací ve vztahu s klientem.
- Porozumění vlastní úloze při stanovování limitů klienta služby a při práci s nimi.
MÁTE O TENTO KURZ ZÁJEM?
Aktuálně nemáme vypsaný termín otevřeného kurzu
Rádi kurz realizujeme také přímo u vás v organizaci, ať už sídlíte kdekoliv v České republice. Stačí vyplnit tento krátký formulář nebo nám zavolat a vše společně domluvíme.
LEKTOŘI O KURZU
DITA VOJÍŘOVÁ
Téma zní poměrně jednoduše a mnoho pracovníků přichází s tím, že mají „jasno”. Samotnou mne vždy znovu překvapí, jaké různorodé projevy a nároky na udržení profesionální role jsou možné, a baví mne spolu s účastníky hledat způsoby, jak s nimi profesionálně naložit.
HONZA PALEČEK
Je to pro mě vzrušující téma. Jsem vždy zvědavý, s jakými historkami účastníci přijdou. A rád se někdy vytasím s těmi svými. Tento kurz je pro mě mimo jiné i o tom, že chybami se člověk opravdu učí.
BOHUNKA KALOUSKOVÁ
Hranice ve vztahu s klientem jsou velmi důležité. Pokud fungují, ani o nich nemusí klient vědět. Pokud jsou špatně nastavené, pozná se to. Zodpovědný za hranice je pracovník. Stále mě překvapuje, jak je téma hranic silné a aktuální.
Zajímají vás podrobnější informace k tomuto kurzu nebo se chcete zeptat na něco jiného?
Napište nám na kurzy@tudytam-vzdelavani.cz nebo nám zavolejte na mobil: +420 721 847 730.
NAVAZUJÍCÍ KURZY
Chcete se v této oblasti dále rozvíjet? Navštivte kurz, který problematiku rozvíjí, nebo se kurzy vzájemně doplňují.
-
Dovednosti pro udržení hranic v profesionálním vztahu
-
Práce s motivací klienta a hranice služby
-
Jak poskytovat zpětnou vazbu klientovi