Hranice ve vztahu s klientem a práce s limity klienta

Kolik opravdu blízkých lidí v životě máte? A kolik jich mají vaši klienti? A čím to, že někdy se těmito blízkými lidmi pro klienty stáváte vy? Mohou k vám klienti chodit na návštěvu? Můžete s nimi chodit do kina? Jak je to slučitelné s rolí profesionála? Kde a jaké jsou vlastně v profesionálním vztahu hranice? Kdo je za ně zodpovědný? A kdo určuje limity klienta? Nebojte se, dojde i na odpovědi.


Kurz je akreditován MPSV č. A2017/0025-SP/PC/VP.
Rozsah kurzu je 16 vyučovacích hodin.

HRANICE VE VZTAHU S KLIENTEM A PRÁCE S LIMITY KLIENTŮ

ANOTACE KURZU:

Vzdělávací program je zaměřen na vědomou práci s profesionální rolí pomáhajícího a jeho vztahem ke klientovi sociální služby. Vzhledem k jednomu ze základních cílů každé sociální služby – nepodporovat závislost na sociální službě – je nezbytné, aby pracovníci sociální služby měli znalosti a dovednosti k prevenci této závislosti. Součástí kurzu je jednak zlepšování individuálních dovedností, důraz je ale kladen i na týmovou spolupráci, důležitost metodických postupů a pravidel v každé sociální službě. Pracujeme s otázkami „Kde je hranice ve vztahu pracovníka a klienta?“ a „Jak tuto hranici udržet, aby to nemělo negativní vliv na kvalitu sociální práce?“ Hledáme a definujeme možné způsoby práce s ohledem na specifika cílové skupiny a druhu služby. Absolventi kurzu si odnesou podněty ke zlepšení způsobů práce s klienty ve svojí organizaci. Na téma hranic ve vztahu navazuje téma limitů klienta, které reaguje na obvyklou otázku: „Jaká je optimální míra podpory?“ Budeme se zabývat tím, jakou roli má mít sociální služba ve zvyšování limitů svých klientů, jak vytvořit prostředí a podmínky, ve kterém klienti mohou se svými limity pracovat.

PRO KOHO JE KURZ URČEN:

Pro pracovníky přímé péče, sociální pracovníky, metodiky, vedoucí… Je užitečné, když je na kurzu více lidí z jedné služby – udržování hranic je totiž do velké míry týmová práce.

CO VÁM KURZ PŘINESE:
  • Orientaci v roli profesionála.
  • Znalost rizik a vlivů, které mohou způsobit neudržení profesionální role.
  • Znalost základních strategií pro udržení hranic ve vztahu s klientem.
  • Orientaci v optimálních způsobech řešení hraničních a problematických situací ve vztahu s klientem.
  • Porozumění vlastní úloze při stanovování limitů klienta služby a při práci s nimi.

LEKTOŘI O KURZU:

DITA VOJÍŘOVÁ

Téma zní poměrně jednoduše a mnoho pracovníků přichází s tím, že mají “jasno”. Samotnou mne vždy znovu překvapí jaké různorodé projevy a nároky na udržení profesionální role jsou možné a baví mne spolu s účastníky hledat způsoby jak s nimi profesionálně naložit.

 

Jenda PalečekHONZA PALEČEK

Je to pro mě vzrušující téma. Jsem vždy zvědavý, s jakým historkami účastníci přijdou. A rád se někdy vytasím s těmi svými. Tento kurz je pro mě mimo jiné i o tom, že chybami se člověk opravdu učí.

ODBORNÉ VEDENÍ KURZŮ – LEKTOŘI


MÁTE O TENTO KURZ ZÁJEM?

Aktuálně není vypsaný žádný termín otevřeného kurzu.
Rádi ale kurz realizujeme přímo u vás v organizaci, ať už sídlíte kdekoliv v České republice. Stačí vyplnit tento krátký formulář a nebo nám zavolat a vše společně domluvíme.


INFORMACE O KURZU KE STAŽENÍ V PDF

Zajímají vás podrobnější informace k tomuto kurzu nebo se chcete zeptat na něco jiného?
Napište nám na kurzy@tudytam-vzdelavani.cz, nebo nám zavolejte na mobil: +420 721 847 730.

ZPĚT NA KOMPLETNÍ PORTFOLIO KURZŮ
Sociální sítě
KONTAKT

ADRESA ŠKOLICÍ MÍSTNOSTI
Budějovická 9, Praha 4 – Michle
(prostory Křesťanského společenství Praha Jih)

EMAIL
info@tudytam-vzdelavani.cz

Zásady ochrany osobních údajů
NOVINKY TUDYTAM