Standardy. Nutné zlo? Nesmyslné požadavky, které není možné naplnit? Papíry kontrolované inspekcí? Nebo klíč k tomu, jak přemýšlet o poskytované službě? Přijďte se na standardy kvality podívat jako na smysluplný celek a zjistit, proč a co se po vás chce. 48 kritérií ve 3 dnech! Přijďte, bude to jízda!
Kurz je akreditován MPSV č. A2021/0490-SP/PC/VP.
Rozsah kurzu je 24 vyučovacích hodin.
STANDARDY KVALITY SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V PRAXI
ANOTACE KURZU
Kurz je věnován seznámení se všemi patnácti standardy kvality sociálních služeb, v průběhu kurzu jsou probrána všechna kritéria. Důraz je kladen především na jejich provázanost a na porozumění obsahu a požadavkům, které na poskytovatele sociálních služeb kladou, a to nejen po stránce formální (tzn. které písemnosti a v jaké podobě jsou po poskytovatelích požadovány), ale především praktické (tj. jakým způsobem má být služba poskytována, aby mohla být považována za kvalitní). U jednotlivých kritérií jsou diskutovány možnosti jejich naplnění s ohledem na druh sociální služby a cílovou skupinu.
PRO KOHO JE KURZ URČEN
Pro všechny, kteří chtějí porozumět standardům kvality jako celku, v souvislostech.
Pro všechny, kteří chtějí rozumět tomu, co jednotlivá kritéria požadují (a umět rozlišit mezi tím, co je dáno legislativou a co je jenom výkladem).
Pro všechny, kteří chtějí získat základní přehled o jednotlivých standardech a kritériích.
CO VÁM KURZ PŘINESE
- Budete rozumět významu řízení kvality v sociálních službách.
- Budete znát legislativní ukotvení SQSS.
- Budete rozumět kritériím SQSS a tomu, co znamenají pro vaši praxi.
- Budete sdílet konkrétní příklady dobré/špatné praxe.
- Budete rozumět způsobu kontroly naplňování SQSS (inspekce).
MÁTE O TENTO KURZ ZÁJEM?
Aktuálně nemáme vypsaný termín otevřeného kurzu
Rádi kurz realizujeme také přímo u vás v organizaci, ať už sídlíte kdekoliv v České republice. Stačí vyplnit tento krátký formulář nebo nám zavolat a vše společně domluvíme.
LEKTOŘI O KURZU
LADA VALIANOVÁ
Věřím tomu, že standardy kvality mohou službám pomoci… Pokud jim slouží jako vodítka a minimální laťka pro to, jak má jejich služba být poskytována. Pokud standardy nejsou jen papíry a metodiky. Pokud jim zaměstnanci dobře rozumí a umí je použít ve své každodenní praxi. Baví mě, když mohu pomoci lidem tohle objevit.
DITA VOJÍŘOVÁ
Funguje mi, když se standardy kvality pracuji jako s osnovou, která je ucelená a vzájemně provázaná. Ráda pomáhám pracovníkům objevit jejich vnitřní logiku.
Zajímají vás podrobnější informace k tomuto kurzu nebo se chcete zeptat na něco jiného?
Napište nám na kurzy@tudytam-vzdelavani.cz nebo nám zavolejte na mobil: +420 721 847 730.



