Case management – potřebný, efektivní, zdánlivě jednoduchý. Kdo má s tímto nástrojem primárně pracovat? A jak si poradit s tím, když systém sociální práce spoléhá především na poskytovatele sociálních služeb?
Pokud hledáte cesty jak na tuto výzvu reagovat, pojďte se s námi podívat nejen na to, jestli a jak by Vám case management mohl pomoct, ale také co vlastně case manager dělá a jaká je jeho role ve službě, v organizaci a v celém systému sociální práce.
Kurz je rozdělen na 4 kratší tematické bloky, které budou probíhat online v týdenních rozestupech, během kterých budete moct o tématu přemýšlet, zvažovat nebo dokonce dělat kroky v práci s klienty nebo nastavováním case managementu ve Vaší organizaci.
Kurz je akreditován MPSV č. A2025/1244-SP/VP.
Rozsah kurzu je 16 vyučovacích hodin.
INDIVIDUÁLNÍ CASE MANAGEMENT JAKO METODA PODPORY PRO KLIENTY S KOMPLEXNÍMI POTŘEBAMI
ANOTACE KURZU
Kurz nabízí ucelený pohled na case management jako klíčový nástroj pro efektivní a integrovanou podporu klientů s komplexními potřebami, kteří chtějí žít doma.
Prozkoumáme, co tato metoda obnáší, jak se liší od jiných metod, programů a služeb, a budeme se věnovat tomu, co by case manager měl v rámci své role vykonávat (od posuzování potřeb, přes plánování a koordinaci, až po advokacii a monitoring). Case management budeme nahlížet jako dlouhodobé, na klienta zaměřené provázení, které mu umožňuje žít doma, být součástí komunity a předcházet krizím nebo problematickým situacím (např. v souvislosti s odchodem pečující osoby). Důležitou součástí kurzu bude také diskuse o roli veřejné správy a efektivní spolupráci s ní, stejně jako navazování a udržování partnerství s dalšími subjekty (lékaři, sociální služby, opatrovníci) a rodinou klienta.
PRO KOHO JE KURZ URČEN
Sociální pracovníky, vedoucí služeb a manažery, kteří uvažují o zavedení metody individuálního case managementu do služby,
pracují metodou case managementu a chtějí mít prostor pro reflexi, případně posun v kvalitě a efektivitě.
CO VÁM KURZ PŘINESE
- Porozumíte konceptu case managementu a jeho přínosům pro klienty s komplexními potřebami.
- Budete mít představu o roli a aktivitách, které vykonává case manager (posuzování potřeb a situace, plánování, koordinace, advokacie, monitoring).
- Porozumíte významu spolupráce s dalšími subjekty (lékaři, sociální služby, opatrovníci, veřejná správa atp.) a rodinou klienta.
MÁTE O TENTO KURZ ZÁJEM?
Aktuálně máme vypsaný tento termín otevřeného kurzu
STARTUJEME 20. 02. 2026
Cena kurzu pro 1 osobu
4 600 Kč
Dvoudenní akreditovaný ONLINE kurz, realizovaný jako 4 setkání v týdenních rozestupech.
Rádi kurz realizujeme také přímo u vás v organizaci, ať už sídlíte kdekoliv v České republice. Stačí vyplnit tento krátký formulář nebo nám zavolat a vše společně domluvíme.
LEKTOŘI O KURZU
LADA VALIANOVÁ
Na case managementu může stát a padat možnost člověka zůstat ve své domácnosti nebo mimo ústavní služby. Je to pro mě hlavně nástroj na podporu klientů, kteří třeba i jednotlivé služby mají, ale ono to nestačí. A to je to, o co tady běží!
DITA VOJÍŘOVÁ
Case management se stává stále častěji součástí praxe poskytovatelů sociálních služeb. Není to však samozřejmé, samospásné, ani jednoduché. Je pro mě výzvou společně hledat, jak tento nástroj přenést do praxe služeb, aby měl reálný a trvalý dopad na životy klientů.
Zajímají vás podrobnější informace k tomuto kurzu nebo se chcete zeptat na něco jiného?
Napište nám na kurzy@tudytam-vzdelavani.cz nebo nám zavolejte na mobil: +420 721 847 730.



