Doba si to žádá, a tak jsme se rozhodli, že některá naše školení převedeme do online prostředí. Jak to bude fungovat a co k tomu vlastně potřebujete?
PODMÍNKA ÚČASTI NA ONLINE ŠKOLENÍ
VYHRAĎTE SI ČAS – NAŠE KURZY VÁS 100% ZAPOJÍ. Naplánujte si na dny kurzu volno. Nenechte se rušit e-maily nebo telefony, kolegy nebo rodinou. I během online kurzu pracujeme ve skupinách, a proto je potřeba osobní a nikým nerušené zapojení všech účastníků kurzu až do samého závěru. Tím získáte nejen inspiraci pro svou práci, ale také splníte podmínky pro získání osvědčení z kurzu. Děkujeme vám, že to respektujete.
POŽADAVKY NA VAŠE PŘIPOJENÍ K ONLINE ŠKOLENÍ
INTERNET. Vůbec nejdůležitější věcí, abyste mohli online školení absolvovat, je mít počítač připojený na internet. Bez internetu to prostě nefrčí. A důležité je, že i na rychlosti záleží.
Poznámka: Pokud víte, že je vaše připojení slabé, a již nyní vám třeba při obyčejném hledání informací internet vypadává, pak si můžete být téměř jistí, že budete mít problémy s připojením – no, spíše vypadáváním z našeho online kurzu.
NOTEBOOK. Ideální pro online školení je notebook, protože má v sobě schované jak video – tedy kameru, abychom se dobře viděli, tak audio – tedy reproduktory a mikrofon, abychom se dobře slyšeli.
KLASICKÝ PC. Nemáte notebook? Nevadí. I klasický počítač se pomocí sluchátek s mikrofonem, doplněný externí kamerou, tzv. webkamerou, přidělanou třeba na monitor, rázem promění v nástroj, který potřebujete. Obojí se dá pořídit celkem levně a věříme, že to využijete i v budoucnu.
KOLIK VÁS MŮŽE BÝT A CO POTŘEBUJEME OD VÁS?
20 + 2. Maximální počet účastníků nám stanovuje akreditace MPSV, a tak nejvíce osob v online kurzu bude 20 + 2 lektoři.
1 na 1. Na online školení lze přihlásit více účastníků z jedné organizace. ALE je nutné zajistit samostatný počítač s kamerou, mikrofonem a reproduktory pro každého účastníka kurzu. V případě, že to není technicky možné, u některých kurzů akceptujeme 2, maximálně 3 účastníky u jednoho počítače (kvůli aktivnímu zapojení jednotlivých účastníků tuto variantu příliš nedoporučujeme). V tomto případě je však nutné takové řešení s námi předem konzultovat.
POZOR: Na online školení NELZE přihlásit celou organizaci z jednoho počítače.
JMENOVITÉ E-MAILY. Budeme potřebovat e-mailovou adresu každého účastníka kurzu. Pokud jste se rozhodli připojit do našeho online kurzu, musíme vám poslat pozvánku – aktivní odkaz na internet. (Proto nám u online kurzů nebude stačit kontakt pouze na koordinátora školení v organizaci.)
MATERIÁLY. Na našich kurzech často máme pro účastníky připravené podkladové materiály. Ty budeme používat i během našich online kurzů. Připravíme je pro vás ve formátu PDF. Materiály vám zpřístupníme předem. Prosím, vytiskněte si je před kurzem a mějte je připravené při ruce.
TECHNICKÉ ZAJIŠTĚNÍ ONLINE ŠKOLENÍ A POZVÁNÍ OD LEKTORŮ
MEET. Protože jako organizace frčíme komplet na Googlu, budeme naše online setkání realizovat pomocí aplikace Meet. Vy si nic instalovat nemusíte. Úplně vám stačí internetový prohlížeč. Preferujeme Google Chrome, ale využít můžete např. Edge nebo i Mozillu a Firefox.
Poznámka: Protože budeme v rámci kurzu pracovat i ve skupinách = paralelních „meetech“, nedoporučujeme se připojovat přes mobilní telefon. I kvůli vašemu pohodlí. Přeci jen délka školení je 8 nebo i 16 hodin.
POZVÁNKA. Na vámi registrovaný e-mail vám v den konání školení cca 20 minut před zahájením pošleme pozvánku s konkrétním odkazem na náš meet. Měla by vám dorazit do vaší e-mailové schránky, ale někdy se stane, že spadne do spamu. Proto vás prosíme, dříve než nám budete volat, mrkněte do spamu. Pokud pozvánku od nás nenajdete ani tam, kontaktujte konkrétního lektora na mobilní telefon. Ten vám pozvánku pošle znovu.
NASTAVENÍ & PŘIPOJENÍ. V pozvánce najdete aktivní odkaz, na který kliknete a ve vašem internetovém prohlížeči se otevře stránka s možností se připojit. Na obrazovce uvidíte přeškrtnuté ikony mikrofonu a kamery. Nejdříve je potřeba povolit přístup k mikrofonu a kameře.
SCHVÁLENÍ. Jste připraveni se připojit? Pak stačí kliknout na tlačítko „Požádat o připojení“ a vyčkat, než vám vstup do kurzu lektor schválí. No a jste tam!
PRÁCE VE SKUPINÁCH. Během našeho kurzu budeme pracovat i ve skupinách. K tomu využijeme mimo „hlavní meet“ také další, „paralelní meety“. V nich budete moci ve skupině diskutovat a řešit zadání úkolu, například do sdíleného dokumentu. Jako bonus se tedy naučíte kromě tématu kurzu i mnohé ze sdílené práce v rámci tzv. cloudu. :)
PAUZY A PŘESTÁVKY. Pamatujeme na vaše, ale i naše zdraví, proto budou během školení pravidelné pauzy na svačinku – pití a pochutiny – a jedna velká hygienická přestávka na oběd (tak jako u klasických školení).
Uděláme vše pro to, aby kvalita našich kurzů byla zachována i v online prostředí. Budeme rádi, když nám s tím pomůžete, a na naše online setkání se dobře připravíte.
RYCHLÁ KONTROLA NA ZÁVĚR
„Sedím u počítače. Kurz má brzy začít. Mám všechno, co budu potřebovat?“
- Dobré připojení na internet,
- počítač s kamerou, reproduktory a mikrofonem,
- pozvánka s odkazem k našemu meetu,
- vytištěné materiály,
- drobné občerstvení, abych byl/a stále v kondici,
- u počítače sedím s maximálně 2 dalšími kolegy.
Děkujeme a budeme se s vám těšit na setkání (nejen) online.
Váš tým TUDYTAM
Autor článku: Iva Loužecká