Z mnoha důvodů je motivace seniora citlivé, až minové pole. Je to adrenalin. Zkuste si být skvělí v motivaci někoho, kdo toho dost možná prožil mnohem více, než tušíte. Nebo byl celý život opečováván. Nebo si říká, že je čas, aby se také konečně staral někdo o něj. Nebo chce už z tohoto světa odejít. Prostě je motivovaný úplně jinými věcmi. Pojďme tuhle energii motivace rozdmýchat na kurzu. Je to téma, které žijeme v každé chvíli své práce, náročné, ale skvělé.
Kurz je akreditován MPSV č.: A2017/0009-SP/PC/VP
Rozsah kurzu je 16 vyučovacích hodin.
PRÁCE S MOTIVACÍ KLIENTA A HRANICE SLUŽBY ve službách pro seniory
ANOTACE KURZU:
Kurz se věnuje tématům práce s „nemotivovaným“ klientem, vztahu motivace klienta k hranicím služby a tématu ukončování služby. Práce s motivací klientů je jednou z nejdůležitějších otázek práce v sociálních službách vůbec. Kurz přináší odpověď na otázku „Jakým způsobem klienta motivovat?“ a dále na otázku „Kdy to má smysl a kdy už ne?“. Odpověď na druhou otázku je nutné vztahovat k hranicím služby (tedy k tomu, jaké si služba v práci s klientem klade cíle). Posledním tématem probíraným v kurzu je ukončování služby za předpokladu, že již byly u konkrétního klienta jeho cíle i cíle služby naplněny, nebo pokud tyto cíle naplněny být nemohou.
PRO KOHO JE KURZ URČEN:
Pro sociální pracovníky a pro všechny pracovníky, kteří jsou v přímém kontaktu s klienty sociálních služeb, včetně aktivizačních pracovníků apod.
CO VÁM KURZ PŘINESE:
- Získáte rámec uvažování pro práci s „nemotivovaným“ klientem.
- Rozvinete si své dovednosti v oblasti motivace klienta ke změně.
- Budete umět při práci s klientem vztahovat motivaci klienta k cílům služby.
- Naučíte se plánovat ukončování sociální služby.
MÁTE O TENTO KURZ ZÁJEM?
Aktuálně není vypsaný žádný termín otevřeného kurzu.
Rádi kurz realizujeme přímo u vás v organizaci, ať už sídlíte kdekoliv v České republice. Stačí vyplnit tento krátký formulář nebo nám zavolat a vše společně domluvíme.
LEKTOŘI O KURZU:
MILENA KOUBKOVÁ
Jeden manažer zahraničního zařízení, které je velmi úspěšné při práci s klienty, řekl: „Každý den dělám ve své práci s klienty mnoho věcí, které mi nejsou příjemné. Úspěch mé práce nestojí na tom, že druhý dělá to, co já považuji pro něj za nejlepší. Mojí rolí je podpořit ho v tom, co považuje za nejlepší pro sebe on sám.“
Motivaci vnímám jako niternou a často velmi dobře utajenou záležitost každého z nás. Má-li pracovník ve svých povinnostech mimo jiné také pracovat s motivací klienta, je tak trochu pokaždé v roli superhrdiny. S velkým respektem ke všem superhrdinům je mou snahou je/vás v této obtížné roli podpořit.
DITA VOJÍŘOVÁ
Vážím si všech pracovníků v sociálních službách, kteří to nevzdali ani v těžkých případech a jsou ochotni měnit svůj pohled na to, k čemu by klient měl být motivovaný a jak ho k tomu přesvědčit. S napětím čekám, jak se diskutované případy práce s klientem vyvinou, a vždy jsem mile překvapena změnou v postojích pracovníků.
Zajímají vás podrobnější informace k tomuto kurzu nebo se chcete zeptat na něco jiného?
Napište nám na kurzy@tudytam-vzdelavani.cz nebo nám zavolejte na mobil: +420 721 847 730.